Hírek

Hybrid üzemű benzines autók karbantartásáról Xeramic szemmel

A mai autók között rohamosan növekszik a hibrid üzemű benzinmotorok aránya.

Ezen autók alacsony üzemeltetési költsége ellenére érdemes pár alapvető karbantartási feladatot betartani, elvégeztetni, hogy az autó több évig problémamentesen üzemeljen.

Egy belső égésű motor élettartamát általánosságban az alábbi 4 fontos követelmény befolyásolja, mely a mai motoroknál még kiemeltebb jelentőségű:

  1. Minél tökéletesebb égés
  2. Tiszta motorbelső (szívó-kipufogó oldal, égéstér) és olajjáratok
  3. Megfelelő hűtés
  4. Megfelelő, egyenletes kenés

A PM Xeramic Automotive –nál e feladatokra fejlesztünk folyamatosan igen hatékony tisztító-, és kenőanyagokat, melyekkel a karbantartásokat megfelelően kiegészítve, tovább növelhető a járművek üzemeltetési előnye és főként élettartama.

  1. A tökéletes égés biztosítása Az üvegházhatás csökkentése miatt használt etanol, melyet a mai benzinek tartalmaznak (E5, E10), közel 30% -al alacsonyabb égési energiával rendelkezik, mint a benzin. Az üzemanyaggyártók igen szigorú keretek között igyekeznek ezt ellensúlyozni, hogy egyensúlyban tartsák az üzemanyagot. Az etanol vízlekötő-, és korróziót okozó hatása akár rövid időn belül megbontja a tankban lévő üzemanyag egységét, és gyantaszerű, jellegzetes, ragacsos massza rakódik le a tank alján. Üzem közben ezen elegy bekerül a rendszerbe és az üzemanyagszűrőn részben áthatolva lerakódik a befecskendező fejekben és eltömítik azt. A lassan, szinte észrevétlenül romló porlasztási kép rontja az égés hatásfokát, csökken így a teljesítmény és idővel nő a motorban a koromlerakódás mennyisége. A legtöbb autó esetében nem következik be kopás a fejekben és jó eséllyel visszafordítható a porlasztás hatékonysága profeszionális injektortisztító adalékokkal. Autóipari beszállítóként, a PM Xeramic ezen autókhoz a 20125 Xeramic Hybrid Additive 250 ml adalékot ajánlja, melyet javasolt 6-8.000 km –ként egy teletankhoz tölteni. Pár km után már tapasztalható az egyenletesebb alapjárat, jobb motorteljesítmény és csökkenő fogyasztás. Hosszútávon mérhetően csökken a koromlerakódás mértéke, így nő a motor élettartama.   
  • A tiszta motorbelső: Minden használt motorban kialakulnak koromlerakódások, melyek mértéke az említett üzemanyag összetételek, a kipufogógáz részbeni szívósorba visszaáramoltatása, továbbá a közvetlen befecskendezéses motoroknál, (ahol a benzin közvetlenül a hengerbe áramlik, és nincs lehetősége lemosni a szívószelepekről a lerakódásokat) fokozottabban előtérbe kerül. A sűrű városi használat, továbbá a gyakori motor ki- be kapcsolás miatt e műszaki probléma a hibrid autóknál is megjelenik. A jellemzően Atkinson (eltolt szelepnyitású) ciklusokat a gyártók ezen okok miatt is alkalmazzák, de 40-50.000 km –ként javasolt a lerakódásokat kitisztítani karbantartások során a 20318 Xeramic Total Engine Conditoner tisztítóval, így megelőzhető a motor kompresszió csökkenése, olajfogyasztás növekedése, melyek idővel katalizátor eltömődést, teljes motorfelújítást tesznek szükségessé.  
  • Megfelelő hűtés: A hibrid járművek esetén kiemelten fontos az akkumulátor egység hűtésének folyamatos biztosítása a belsőégésű motor hűtésével együtt. A gyári előírású folyadék használata / időben történő cseréje mellett, javasoljuk a 20200 Xeramic Radiator Sealer 250 ml hűtőrendszer tisztító-tömítő adalék használatát, főként idősebb járművek esetén, ahol az évek alatt a vízkő-, és egyéb lerakódások akár 25-30% -al is csökkenthetik a hűtés hatékonyságát, továbbá fennáll a hűtő szivárgása is, mely igen költséges motor-, vagy akkumulátorjavítást eredményezhet, amennyiben elkerüli a folyadék mennyiségének csökkenése a figyelmet.
  • Megfelelő kenés: Hibrid autónál kiemelten fontos a gyárilag előírt alacsony viszkozitású motorolaj alkalmazása, – megnövekedett olajfogyasztás esetén is- melyet a start-stop egység gyakori működése követel meg a tökéletes kenés biztosítása érdekében. A nem megfelelő olaj kiválasztása esetén igen rövid idő alatt már jelentős motorkopás alakul ki, mely csak költséges javítással orvosolható. A 20103-1 Xeramic Engine Protector 250 ml szintetikusfelületvédelmet biztosító olajadalékunk állaga ne tévesszen meg senkit! Üzemmeleg olajban a kerámia anyag felhígul és egy igen tartós, kopásálló felületvédelmet alakít ki jelentős súrlódáscsökkentő hatással, melynek köszönhetően a motor teljesítménye, élettartama jelentősen megnő.

És miért válasszon minket?

  • Mert, közel 30 éves tapasztalattal rendelkező mérnökeink fejlesztik termékeinket
  • Mert az autóipar több szereplője ismeri, elismeri termékeink hatékonyságát (Rotax, Opel, F.I.A.)
  • Mert legjobb tudásunk szerint segítünk a megfelelő termék kiválasztásában, akár a nemzetközi tapasztalatok figyelembe vételével
  • Mert termékeink hatékonyságára nem kell hónapokat várni, legtöbb termékünk előnyei, szinte azonnal érezhetők
  • Mert garanciát vállalunk termékeink magas minőségére, melyek mindegyike autóipari beszállítói minősítéssel rendelkező, holland gyárunkból érkezik
  • Mert hiszünk termékeinkben és évek óta mi is használjuk termékeinket