Egyéb kategória

Gyakran feltett kérdések legnépszerűbb termékünkkel kapcsolatban

Főszerepben: 20103 Xeramic Engine Protector (Kerámia tartalmú felületvédelem)

Minden olajcserekor kell használni?

Lehet, de nem szükséges. A kerámia bevonat 40-50.000 km között kopik le természetes módon a fémfelületekről, így ennek megfelelően elegendő adagolni.

Hogyan kell betölteni? Olajcserekor, vagy meleg motorba?

Minden flakonhoz mellékelünk betöltési útmutatót. Fontos az üzemmeleg motor, betöltés utáni azonnal indítás, illetve a gyártó által előírt olajminőség, és mennyiség az Engine Protector mennyiségével együtt számolva.

Mi történik, ha az optimálisnál kevesebb Engine Protector kerül a motorba?

Problémát semmi esetre sem okoz, de nagyban függ a motor állapotától (futásteljesítmény, kopás, koromtartalom, stb.) a szükséges pontos mennyiség. Kevesebb Engine Protector betöltése a Xeramic által leírt paramétereket nem olyan mértékben, vagy nem tartósan fogja biztosítani, mivel az adalék jelentős része tisztító hatást végez, kevesebb marad így a megtisztított fémfelület bevonatának kialakulására.

Lehet-e túladagolni, ami motorkárosodást okoz?

Ezen termék egy speciális kerámia adalékot tartalmaz szintetikus olajba ágyazva. Nem okoz eltömődést, „kerámia hegyet”, csupán a felületi árkokat tölti fel, ami azon felül marad, cirkulál az olajjal a következő olajcseréig, növelve az olaj tisztító hatását. Nem lehet műszaki értelemben túladagolni, a szükséges és elég mennyiséget mellékeljük a flakonokkal. A fölött, gazdasági kérdés, ha többet tölt bele valaki.

Adagolás:

  • 4 liter motorolajig: 250 ml
  • 4-6 liter motorolajhoz: min 500 ml
  • 6-10 liter motorolajhoz: min 1000 ml
  • 10-35 liter motorolajhoz : 2-4 liter

200.000 km-t futott motorok esetében első alkalommal javasoljuk a dupla mennyiség betöltését a megfelelő eredmény eléréséhez. 

Mennyire sűríti be a motorolajat, melyikkel nem kompatibilis?

A jelenleg kapható motorolajok mindegyikével használható. A kerámia anyag a fémfelület védelmét biztosítja, az olaj viszkozitását kismértékben változtatja csak meg, mely nem okoz károsodást.

Új és felújított motorokban is használható?

Mindenképp javasoljuk 8-10.000 km megtételét új és hengerfúrt motorok esetén, hogy a megfelelő összekopás normál módon megtörténjen. Azt követően alkalmazható.

Más adalékokkal kerül kölcsönhatásba, ami problémát okozhat a motornak?

Nincs tudomásunk műszaki problémákról. Az Engine Protector kizárólag a meleg fém felülettel kerül kölcsönhatásba. Elővigyázatosságból viszont minden esetben javaslunk ilyenkor egy adalék nélküli normál olajcsere ciklust, a betöltés előtt, nem ismerve egyéb adalékok hatását.

Mi történik, ha kipróbálom, és nem öntök bele többet a motorba a jövőben?

A vékony kerámia réteg 40-50.000 km alatt lassan kikopik és marad a gyári felületi anyagminőség a motorban. Műszaki probléma nem jelentkezik.

Fogyasztja az olajat a motor, kiváltható-e a motorfelújítás általa?

Az Engine Protector elkopott fémet nem pótol. Működési elve: a motorolajjal, mint szállítóközeggel cirkulál a Protector, és a meleg fémfelületet tisztítja a koromtól. A megtisztult fém felületi árkait ezzel egy időben kerámiával feltölti, ami így lecsökkenti a súrlódást. A kerámia-kerámia súrlódás kevesebb hőt termel, mint a fém-fém kapcsolat. Ami hő keletkezik, azt hatékonyan elvezeti a motorból. Csökken így az olaj hőterhelése, üzemi hőingadozása, ami kompresszió, illetve motorolaj élettartam növelő hatást eredményez. Amennyiben még nincs kopás, csak koromlerakódás, úgy elkerülhető a fémfelületek kopása.

Érdemes használni több százezer km-t futott motoroknál is?

Bármely motornál érdemes. Javasoljuk a tisztító hatást elősegíteni a 20318 Total Engine Conditioner spray-vel, mielőtt olajba kerülne az Engine Protector. A jövőbeni koromlerakódás csökkentésére pedig a 20122 Benzin / 20119 Diesel Injektor Tisztítónkat, melyek jelentősen javítják a porlasztás minőségét. Utóbbi romlása felelős a koksz lerakódások 90% -ért a motorokban, melyek végül költséges javításokhoz vezetnek.

Ha ilyen jó, miért nem alkalmazzák az autógyárak?

1960-as évek óta kísérleteznek a gyártók kerámia motorokkal. Nagy sorozatban mai napig igen költséges lenne a gyártástechnológia, így részelemek készülnek csak, többnyire nagyteljesítményű motorokba (pl. dugattyú, turbólapát, -tengely, hajtókar, szelepek).

Mit lehet észrevenni betöltés után?

Pár perc után csendesedik a motor, és nő a gázpedál reakció. Javul a hidegindítási tulajdonság téli hidegben, illetve nyári hőségben ritkábban kapcsol be a hűtőventilátor. Az üzemanyag fogyasztás minden esetben csökken, a károsanyag kibocsájtási értékekkel, olajfogyasztással együtt. Ezek mértéke jelentősen függ az adott motor állapotától, üzemeltetési módjától.

Mire kell figyelni betöltés után?

Fontos a betöltési útmutató pontos betartása, illetve az első 2000 km alatt, szükséges lehet a motorolaj utántöltése, melyet a Protector egy részének bevonatra kerülése okoz.

Hogyan mutatható ki a motorolajból a betöltés ténye?

Hagyományos olaj elemzéssel nem mutatható ki a motorolajból szintetikus volta miatt. Szétszerelés esetén feltűnően tiszta, aranysárga bevonat látható a fémfelületeken.

Bármely további kérdés esetén forduljon hozzánk bizalommal a hitech@xeramic.hu email címen vagy a +36 30 246 6798 telefonszámon!

Kövess minket közösségi oldalainkon is, Facebookon és Instagramon!