Hírek

Erős olajfogyasztások esete – megoldások

Új bejegyzésünkben rendszerezzük adalékainkat, hogy segítsük a legmegfelelőbb termékek kiválasztását, főként az olajfogyasztások csökkentésének érdekében.

Tapasztalatunk alapján, sajnos a legtöbb esetben, már későn eszmélnek rá az üzemeltetők, hogy autójuk motorjának jelentősen megnőtt a koromtartalma, illetve az olajfogyasztása. Ezt a hazai autópark magas életkora mellett, a sok esetben gyártók által mindig pontosan előírt, de maradéktalanul be nem tartott megelőző karbantartások hiánya okozza. Az olajfogyasztás okát, ugyanakkor csak igen kevesen vizsgálják, pedig legtöbb esetben a motorhibák megelőzhetők lennének!

Az első, és legfontosabb, a megfelelő minőségű üzemanyag használata, továbbá az elmúlt 10 évben jelentősen megváltozott benzin / gázolaj összetevők káros hatásainak ellensúlyozására, legalább 8-10.000 km –ként, minőségi injektor tisztító használata! A PM Xeramic, a legmodernebb összetevőket felhasználva, nemzetközileg elismert gyártóként ajánlja a 20122 Petrol Injektor Cleaner és a 20119 Diesel Injektor Clener adalékait, melyek bármely járműtípushoz használhatók, kivétel nélkül. Adalékaink rendszeres használatától jobb hatásfokú égés mellett, csökken a fogyasztás, az emissziós érték, és ennek hatásaként jelentősen csökkenthető a káros olajlerakódások kialakulásának veszélye a motorban. A 20118 LPG Additive és 20125 Hybrid Additive adalékaink az eltérő üzemmódú benzines járművekhez biztosítanak optimális védelmet.

A modern, 3-4 hengerenkénti szeleppel, közvetlen befecskendezéssel, esetleg turbóval ellátott motorok kifejezetten megkövetelik a magasabb fordulaton történő rendszeres használatot. A motor élettartama bizonyos típusoknál, akár feleződhet is a sűrű alacsony fordulaton, magas fokozatban, de kis sebességgel történő használat miatt. Az alacsony fordulaton, magas fokozatban történő használat során ugyanis, az alacsonyabb fogyasztás tévhite mellett, a motor belső felületei sokkal nagyobb felületi terhelésnek vannak kitéve, alacsonyabb olajnyomás, továbbá jelentősen kisebb levegő-kipufogó áramlás kialakulása mellett, melyet csak tetőz az ilyen üzemállapotban jelentősen nagyobb mértékű koromképződés, főként a Diesel és közvetlen befecskendezéses (TSI, GDI, HPI, TCe, stb) benzines motorok esetében. Ezek a tényezők a kis illesztések, kenésre érzékeny pontok számára már rövid üzemóra alatt kritikus mértékű terhelést jelentenek.  Javasolt, tehát törekedni a legalább 2000 1/min, vagy a fölötti fordulatszámon üzemeltetni a motorokat.

A gyárilag előírt motorolaj csere periódusát, nagy körültekintés mellett érdemes felülvizsgálni, és üzemeltetési szokásunk ismeretében a fenti tényezők ismeretében, akár felezni, ahogyan minden jármű kezelési kézikönyve tartalmazza is.

Soha ne térjünk el a gyártó által javasolt olaj minőségi követelményétől, viszont olajcsere előtt, az üzemmeleg motorba töltsünk 1 db 20124 Xeramic Engine Flush 250 ml tisztítót, és 15-20 perc magasabb fordulaton történt járatás után engedjük le az olajjal együtt. Ennek hatására, az olajciklus alatt, lassan kialakuló normál lerakódások (pl. megégett olaj, koksz, olajsár, gyanta) jelentős mértékben ürítésre kerülnek a rendszerből, és mérhetően jótékonyan hatnak a HC, CO értékek csökkenésére is, ezzel együtt a motor későbbi élettartamát tudjuk növelni.

Következő lépést 3 részre javasoljuk osztani, az adott jármű állapotának függvényében:

  1. Garancia időn belüli, keveset futott, hibátlan motor esetén: friss motorolaj feltöltés, gépjármű használat a következő olajcsere periódusig.
  2. Garancia időn túl, de minimum az első 10.000 km eltelte után, amennyiben a motor hibátlan állapotú, illetve nem ismert műszaki probléma ellenére, az olajfogyasztás mértéke kisebb, mint 8000 km / 1 liter: friss motorolaj feltöltés + 1 db 20103 Xeramic Engine Protector üzemmeleg olajba és min. 30 perces próbaút.
  3. Motorolaj fogyasztás mértéke 5-8.000 km / 1 liter esetén: friss motorolajjal feltöltés + 1 db 20105 Xeramic Premium Oil Treatment 444 ml + 1 db 20123 Xeramic Oil Stop 250 ml üzemmeleg olajba és min. 30 perces próbaút.
  4. Motorolaj fogyasztás mértéke 2-5.000 km / 1 liter esetén: Fontos első lépésként egy teljes motordiagnosztika, emisszió mérés, részletes szemrevételezéses vizsgálat, turbó (ha van) ellenőrzés. Ezt követően, még olajcsere előtt 1 db 20318 Xeramic Total Engine Conditioner 200 ml teljes motortisztító spray használata, majd a leírt 20124 Engine Flush motoröblítést követően a 3. pont szerinti adalékok használata.
  5. Motorolaj fogyasztás mértéke 0-2.000 km / 1 liter esetén: sajnos már jelentős motorkopás feltételezhető. A 4. pont szerinti folyamat elvégezhető, de több mint valószínű egy teljes motorfelújítás szükségessége a katalizátor vizsgálatával egyetemben. 

A leírtak alapján érzékelhető, termékeink helye a megelőző karbantartások folyamatában, és reményeink szerint sikerül segítséget nyújtani a megfelelő termékek kiválasztásában.