Hírek

Égéstér tisztító és Injektor tisztító a gyakorlatban

20318 Xeramic Total Engine Conditioner (TEC-égéstér tisztító) és 20122 Xeramic Petrol Injektor Tisztító esete az Opel 1,2 i Ecotech motorjával

Korábbi bejegyzésekben már írtunk az injektor tisztító jótékony hatásáról a motorokra nézve. Ebben a cikkben egy elterjedt motor tipikus hibajelenségét mutatjuk be.

Minden régi és modern motor megbízható működésének kulcsa a megfelelő kenés, a szívósor – égéstér – katalizátor tiszta állapota, a minőségi üzemanyag, a tökéletes keverékképzés és nem utolsó sorban a megfelelő állapotú gyújtásrendszer.

A szervizek jelentős része csupán a kenőanyagok, szűrők cseréjére fókuszál, de nem tartja fontosnak az égéstér tisztítást és az injektor tisztítók hasznosságát. Az emissziós előírások miatt viszont a kartergáz, és kipufogógáz egy része visszavezetésre kerül a mai autók motorjainál a szívótérbe, mely működéséből adódóan, így erőteljes lerakódásokat, eltömődéseket eredményez. Ez konstrukciós jelenség, típustól függetlenül. Ezen koromképződések kialakulása csökkenthető a minél tökéletesebb égés elérésekor, melyhez elengedhetetlen a gyárilag előírt minőségű gyújtógyertyák jó hatásfoka, és időben történő cseréje, továbbá az etanolos benzinek világában megkerülhetetlen a minőségi injektor tisztítók időnkénti tankba töltése. Utóbbival csökkenthető az etanol tartalom hatására kialakuló lakkszerű lerakódások kialakulása, mely részben, vagy akár teljesen eltömítheti idővel a befecskendezők (injektorok) hajszálnál is vékonyabb furatait.

A Xeramic Automotive 30 éves tapasztalattal a háta mögött tökéletesíti folyamatosan az üzemanyag adalékainak, injektor tisztítóinak hatékonyságát, ezért javasoljuk, hogy városi, kis távokon használt autóknál 5.000 km –ként, autópályás használat során min. 10.000 km –ként kerüljön a tankba minőségi injektor tisztító. Ezzel csökkenthető a káros lerakódás száma a motorban, javul az égés hatásfoka, nő a motor teljesítménye és csökken a fogyasztása is. Amennyiben ezen lerakódásokat nem csökkentjük, úgy fokozatosan csökken a motor teljesítménye, megnő az üzemanyag-, és felgyorsul az olaj fogyasztás is. A túlzott olajfogyasztás eltömődő dugattyúgyűrűt, szívósort, katalizátort eredményez, mely rövid időn belül helyi kenéshiányt, motormegbontással járó javítrásokat eredményez.

A Xeramic Concept programunk ennek jegyében javasolja a szerviz szakemberek számára az injektor tisztítókat, kiegészítve a 20318 Xeramic Teljes Motor Kondícionálóval (más néven égéstér tisztító). Utóbbi hasznossága a mellékelt képeken is jól érzékelhető. A legjobb keverékképzés ellenére is kialakuló lerakódásokat, üzemeltetési körülményektől függően, 20-30.000 km –ként periódikusan javasolt az aktuális olaj csere előtt kitisztítani. A 20318 Xeramic Teljes Motor Kondícionáló a konkurensekhez képest egy lépcsőben tisztítja a szívótorok-szívósor-égéstér-katalizátor felületeit is a kialakulóban lévő olajpára, és koromlerakódásoktól. Ezzel biztosítható a fojtószelep-, és az égéstér tisztasága, mely megfelelő kenőanyag mellett jelentősen növeli a motorok élettartamát

A hazai autópark sajnos elég idős, így a fent leírt lerakódások a használatban lévő járművek jelentős részénél már akut műszaki probléma forrásai, melyeket viszont megfelelően kezelve, csökkenthető az alkatrész hiány miatt is egyre nagyobb költségekkel járó motor meghibásodások száma.

Példaként az alábbi ügyfélpanasz kezelését osztjuk meg, egy főként városban használt autón:

Ügyfélpanasz:

  • Motor nehezen indul és remeg az alapjárat
  • Nehézkes gyorsulás
  • Megnőtt üzemanyag fogyasztás
  • Időnként felvillanó motorellenőrző lámpa a műszerfalon

Diagnosztika:

  • Olajszint, gyújtógyertyák, levegőszűrő-, beszívott levegő tömítettségének ellenőrzése
  • Hibakód: katalizátor hatékonyság alacsony (időnként fennálló hiba)
  • Fojtószelep állapotának ellenőrzése
  • Üzemanyag nyomás ellenőrzése

Xeramic Concept javaslat:

  • 20122 Xeramic Petrol Injektor Cleaner injektor tisztító az üzemanyag tankba
  • 20318 Xeramic TEC fojtószelep – égéstér – katalizátor tisztító alkalmazása
  • Próbakör
  • A fenti művelet végrehajtása: minden olajcsere előtt, karbantartás részeként. Cél a motor hatékonyabb működése, hosszabb élettartama.

Eredmény: 

  • Alacsonyabb és érzékelhetően egyenletesebb, halkabb alapjárat
  • Megtorpanásoktól mentes, élénk gázreakció
  • Jelentősen jobb kompresszió és gyorsulás
  • Megszűnő időszakos katalizátor hibajelzés
  • Alacsonyabb üzemanyag fogyasztás
Xeramic Injektor tisztítók hatása